tjo på er<33

jo igår åkte vi ju och hämmtade galningen som kallas max han är inte handerad och inte inriden så vi ska fixa dt och så har ägaren inte tid med honom så vi ska la tävla honom lite när han mogen för dt:P han är 4år och ca 170cm men dt va så att vi var framme vid halv 10 och efter 30min så började vi lassta honom typ kl 10 men efter två timmar så blev dt paus och hämmta en störe transport då han var lite envis och bara stegrade och hållde på men så åt vi iaf och sen kom dom med den andra transporten efter en timme och dt gick inte bätre:P han skulle inte gå in och han var jätte trött och ögonen kunde han nästan inte hålla upp men inte skulle han gå in han gick bara in och ut och in och ut men efter två timmar var han så trött så att det gick ta linor bakom honom men inanan hande han bara panik hur fort linan var nära men för sist var han inne och jätte lung i transporten hella resan hem ägaren fick köra ner honom:P och hon var lite sur på honom men iaf när vi kom hem med honom så började han med att han skulle inte gå in i stallet. men sen gick han in baara vi väntade på honom så kom han in:P sen så fixade vi iorning hans lr molles box så han fick sova ine i natt för han var ju så trött efter allt bråk men lina gick en sväng med honom och han var lite för på en så dt blev nh på honom han är lite bätre hon gick över bommar med honom och dt gick bra men i början gjorde han samma sak som transpoten fasst han sregrade inte:)


 i dag har jag ridigt min söta karpaccio i skogen hon var jätte pigg men inte så där stressad bara pigg frammot:P och dt fans ju massor av vatten pölar att hoppa i men sen fick jag henne att hoppa över dom och efter dt skulle hon bara hoppa över dom och hon typ flög upp i lyften hon är så jävla stark i bakbenen nu!<33 men sen så fick ju max syn på chicco och kom travande med sina fina steg fram och skulle kolla och svansen rakt upp och var jävlit stor:P men han är en jätte trevlig häst bara dt att han inte är handerad på rätt sätt så han går över en och backar inte när man säger åt honom men lina jobbade honom och jag fotade:Pså vi kunde skicka bilder till ägaren:) men träningen i dag för maxen gick jätte bra lina fick honom att sluta va rädd för preseningen och han gick över den och hade den på ryggen och på huvudet och dt gick jätte bra:) sen så red jag molle och han var jätte snäll älskar bebisen!<3 hade min sadel på honom och dt gick jätte bra hoppade stocken med honom och sen blev han busig:P men han är ju så jävla stark i galopen red ju med bara 3 delat så fick ta tag i honom när han inte ville stanna:P gud så säll han är anars att pyssla om i stallet:) och så har han en bra färg:P och lina gick bort med max till sommarbetet så han och doddi är jätte bra kompisar nu:) doddi har ju redan börjat tra i hans flygluva och grimman han älskar ju att tra i andras saker dumma ponny ta sänder:P men iaf sen åkte vi hem och åt mat och chillade sen blev dt att åka upp och ta in dom och dt gick supper fia har ju kommit hem från betet nu:) dom fick mat och sedan åkte vi till betet och max hande ju sitt gammla täcke som han hade haft när han var lite men dt var ju lite för litet så han fick ha dt nya som hon hade köpt till honom men han hade inte villat ha på sig dt:/ men han frös så han fick ta på sig ett fleec under dt nya som var 155 så dt passade jätte bra<3 sen så klappade vi på söta doddi sen blev dt att åka hem och äta och snart ska jag duscha och sen ska jag sova:P och i morgon är dt min mormor dag!<33333

tänkte lägga upp en bild på honom så ska ni få se att han är lik molle:P




och så klart min söta tjej när hon rullar runt i hagen:P

 hon bir så fin:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0