Rid stövlar!

Tänkte skriva lite om olika ridstövlar för jag funderar på om jag ska köpa nya men vet inte om jag vill ha tretorn igen lr om jag ska köpa några andra:P

börjar med
 

Beskrivande text:

Ridstöveln har genuint, utvalt läder samt PU-materialet "Recover" med snörning på sidan samt dragkedja på baksidan.
En innovativ design och tillverkning borgar för stil, elegans och högsta kvalitet i varje detalj.
Gummisula med halkskydd för bästa grepp, YKK dragkedja.

Jättesnygga och jättesköna!

jag tycker: har inte provat dom men tycker att dom svarta är snyggare än dom bruna men dom bruna är ganska så coola:P

Storleksguide:

35 43/33
36 44/34
37 45/35
38 46/36
39 47/36
40 47/37
41 47/38
42 48/38
43 49/39
44 49/39
45 50/39

Måtten i centimeter och avser skafthöjd/skaftbredd det finns en stövel som är 2 cm bredare också, du kan ju även reglera bredden med snörningen!

andra




Ridstövel Tretorn Advance
ny innovativ ridstövel i microfiber för optimal slitstyrka och komfort!
Extremt lätt och under-hållsfri!
* Variabel snabb-snörning * Vatten-avstötande ovandel i tunn och smidig micro-fiber, Darma 1300
* Förstärkt fotdel och insida i microfiber, Darma 1400 för maximal slitstyrka och friktion * Helfodrad med mjukt kalvskinn * Gång-veck i fotdelen för ökad flexibilitet * Vridstyv hålfot och häl * Grepp-säker sula av natur-gummi * Komfort mellansula för stöt-dämpning och komfort
* Sporrskydd för drag-kedjan i hälen * Hälla för enkel pådragning

Jag tycker: Desa stövlar älskar jag super lätta att hålla rena och dom är mjuka och lätt att röra sig i funderar på att köpa ett par svarta nu då mina röda är jätte slitna. Tycker att dt är bra design på dom och många älskar dom:)

Sista




BOA System Med hjälp av en knapp ställer du enkelt in vadens vidd. Stövlarna sitter verkligen som gjutna! Nu kan du ändra vidden för olika ändamål: Träning, hoppning eller när du går med stövlarna. Perfekt komfort alltid!
• XT-Grip På insidan av vaden, där stöveln ligger mot sadeln, finns en speciell gummiyta som drastiskt förbättrar skänkelns stabilitet och därmed även ryttarens sits och inverkan på hästen. XT-Grip är mycket slitstarkt och blir till skillnad mot läder inte glatt efter långvarig användning.
• Comfort Zone På vristens framsida finns en stretchig zon för att passa alla sorters fötter. Zonen är slitstark och vattentät.
• Spur Support På baksidan av stöveln finns två sporrhållare för att ge ryttaren möjlighet att välja optimal position.
• TCS Sole Technology Den anatomiskt utformade sulan har ett speciellt anti-twist system som minskar belastningen på foten under ridning. Sulan är även utrustad med ett omvänt pyramidgrepp som ger utomordentligt fäste i stigbygeln.


Jag tycker: Tycker att dom är jävlit snygga skulle såklart villa ha dom men tycker att dom är lite för dyra att ha men man skulle såklart vila ha ett par;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0