onsdag

tjoo<33

igår blev dt slappa på morgonen och sedan lite städa och sen åkte vi upp til stallet där red jag chicco men första galopen var hon lite trög och ville inte galopera sen var helt som varligt och sen jätte trött fasst jag red bara två var på travsingan:P men sen blev dt att ta ner dt galmma höt och upp men nytt hö från gran stallet jätte bra ponny hö så att chicco inte bli en julgris:P och dt var så jävla varm där uppe och sen när man ska slänga upp i väg hö fan va varmt!!! men nu är dt fullt så dt blir jävlit varmt i stallet i vinter!<33 men sen blev dt hem och dt fick bli pizza men åt inte så mkt orkar inget i dena värmen! men sen så blev dt darton och bara chilla!<3

I dag har vi åkt runt :P först så åkte vi till stallet och jag red Chicco barbacka med flugtäcke och hon var jävlt lung för att vara chicco visst var hon pigg men om drog inte och visst hon hoppade åt alla håll men dt är inget måt vad hon brukar:p fin ponny!<3 och lina red i skogen med Wancie och jag kom hem före så vi lastade Doddi och gick ner med chicco i hagen:) där ville hon inte va och gäggade bara för hon var själv:P sen kom lina tillbacka med wancie och sen åkte vi till norrköping till kliniken och dt gick jätte bra doddi var bätre men fick en behaldling igen så två sprutor i båda fram och lungnade men han behövde inte dt han har aldrig behövt dt men dt va la för veternären ville prata med den andra familjen som var där för deran häst kunde inte bli bra så hon var tvungen att ge dom ett tungt beslut och dt var så sorligt för hästen var så dålig i benen så den kommer aldrig kuna bli bra så den va tvungen att avlivas och starkar tjejen henne ögon var röda och torana ran sprutade dt var så sorligt!! men doddi kommer bli bra sen kommer han bli pansonär söta doddi bara 14 år men han kommer inte klara av att hoppa och så dt kanse kommer bli någon dressyr ihop med storhästarna för syrran blir ju för gammal men han kommer att finas kvar i liv och dt är dt ända som betyder något skulle inte klara av att han försvan han har en stor roll i stallet han är den roliga och söta ponnyn som gör allt för mat och han är så gosig och jag älskar honom! sen så stanade vi på aventiga fritid och köpte en kingslan tröja:P marinblå så klart:P men sen blev dt hem till stallet och lasta av doddi och ställa honom ine i boxen:) sen duscha av wancie vita strumpor sedan skulle lina konoppa och mamma åkte hem med mig och sedan skulle lina och mamma åka till örebro och rida dressyr på Wancie håller tummarna!! och nu sitter jag och försöker att äta pizza men jag orkar inte äns en fjärdedel:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0