Karpaccio

nu tänker jag skriva lite om min ponny för er som är nya läsare:D

Jo jag kan börja med hur hon var när jag fick hemme skit hästen;) jo då va hon 7 år och va rädd för allt i skogen o rida på sandbanan utan hinder kunnde man lika gärna ge upp innan man kom upp på henne^^ dt fanns bara två saker hon kunde göra på banan hoppa ut le stå på två ben tills man gav upp:s så bana utan hinder va nt något altenativ om hon nt va på riktigt toppen humör:$ men hos tord min hopptränare har hon alltid varit en skit fin ponny visst att hon har fuskat jävlit mkt me formen men annars har hon alltid varit en fin liten ponny:P haha ni kke förstår att hon var en problem häst o hon hade mask o mager var hon, hon åt ungefär 12kg hö om nätterna och 5 ute tror ni hon gick upp nepp men pigg blev hon och i skogen drog hon bara i väg-.- men  hon ändrade sig efter ett halv år men något hon alltid har gjort sitt bästa är hos tord o på hoppbanan. fick reda på att hon hade varit i danmark o att hon hade startat en L:C o kom 4.a. fick se bilden jo visst hon hoppade över men sprången ? dom va hemska mot dom hon gör idag:P men aa sen har hon ju tävlat och första året va hon lite osäker o visste nt helt hur man gjorde men hon gjorde sitt bästa och red lite då och då men så äre när man har stora fötter;) haha ja ni hovslagaren hadde taggat inför att sko henne bak andra gången han skulle sko henne^^ men jag va me då så hon stod som ett sött som ett litet lamm. sen föra året fick vi in ett riktigt fint tävlings år med två placeringar i L:A (3.e och 2.ap) o vi tränar på 120 o 130 känns helt otroligt trodde nt hon skulle hoppa så högt o tror ni har respekt för hindrena nepp hon bara drar mot oxrar på 140 (110cm breda) då blundar jag o låter henne hoppa ensam^^haha ja ni hon är nt en dröm häst men hon är min söta busunge som jag älskar skiter i vilka resultat hon gör bara hon har kul o mår bra visst jag vill rida höga klasser men om hon nt är redo behöver hon nt men så länge jag vet att hon kan ska jag ge henne en ärlig chans jag vet ju att hon älsklar att hoppa höga hinder:P men henne pesolighet är helt underbar o hon ger så mkt kärlek som dagen jag kom t henne me ridklädder första gången efter skadan o hon kom i full rulle o sprang rakt mot mig o stanade typ 50cm framför mig med huvudet neråt jag klappade henne lätt på pannan vilket hon älskar o tror ni nt mina ögon började rinna? jo klart!!

hon är en jätte trevlig häst att rida hon gör dt man säger t henne om hon nt är sådär sur o grinig som hon oftas är när andra rider henne när jag nt är me^^ hehe fattar nt jag kan göra vad jag vill me henne men när någon annan rider blir hon bara arg o stegrar så fort man ber henne flytta sig :s men i skogen är hon alltid pigg o lite busig skuttar gärna åt sidorna i mellan åt man får vara me lite:P i hoppningen kan hon bli stark o lång men om man bara håller ett stadigt tag o nt höjer handen så brukar hon lungna ner sig efter några språng. men när dom flaggar om kan hon bli jävlit pigg o svänger bara man flyttar tygnen så man får passa sigxD i stallet är hon väldens sötaste ponny snäll o lätt att handtera kan va lite sur i boxen o vid fodrig men annas gör hon aldrig något:P

kommer ihåg på första tävlingen när dt va folk som frågade hur högt hon hade gått innan jag köpte henne men hon hade bara gått l.c i damark en gångxD problem häst vet ni som typ alla våra hästarxD



Kommentarer
Postat av: alva

svar; tack! <3

2012-03-25 @ 13:38:42
URL: http://hastalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0